Phone Icon Search Icon

Service en onderhoud

Wij dragen zorg voor de door ons geleverde producten.

United Care kan op aantrekkelijke basis het periodiek onderhoud van alle geleverde producten verzorgen. Bij aankoop van onze producten is het mogelijk een onderhoudscontract af te sluiten. Mocht een product een storing melden, kunt u altijd op het onderhoudscontract terugvallen.

Trainingen technische dienst

Aangezien veel zorginstellingen over een eigen technische dienst beschikken, kunt u ervoor kiezen uw technisch personeel bij ons trainingen te laten volgen. Tijdens deze trainingen krijgen de cursisten een duidelijk beeld van onze producten. Ze krijgen uitleg hoe de producten werken en uit welke onderdelen ze bestaan. Met de opgedane kennis is uw eigen technische dienst in staat het onderhoud en kleine reparaties aan producten zelfstandig uitvoeren.


Onderhoudscontracten

Wanneer u een contract bij United Care wilt afsluiten, heeft u de keuze uit een drietal vormen.

Onder PIO (Periodiek Inspectie Overeenkomst) valt de jaarlijkse inspectie van het hulpmiddel. Elk jaar wordt de veiligheid, de technische staat en de werking van de apparatuur inclusief toebehoren en accessoires van het hulpmiddel gecontroleerd. Ook een lasttest maakt onderdeel uit van de inspectie. De keuringen worden uitgevoerd conform de norm NEN-7506.

Inspectierapport

Na het hulpmiddel uitvoerig te hebben geïnspecteerd, ontvangt u een inspectierapport. In het rapport staan de bevindingen van de betreffende inspectie. Ook kunt u hierin het advies over de eventueel uit te voeren reparaties teruglezen.

Reparatie en vervanging

Reparaties aan het hulpmiddel of vervanging van onderdelen vallen niet onder het contract. Tijdens de jaarlijkse inspectie worden geen reparaties uitgevoerd en / of onderdelen vervangen. U dient voor reparaties en / of vervanging afzonderlijk opdracht te geven.

Onder POPI (Preventief Onderhoud Periodieke Inspectie) valt de jaarlijkse inspectie van het hulpmiddel. Elk jaar wordt de veiligheid, de technische staat en de werking van de apparatuur inclusief toebehoren en accessoires van het hulpmiddel gecontroleerd. Een lasttest maakt onderdeel uit van de inspectie. De keuringen worden uitgevoerd conform de norm NEN-7506.

Preventief onderhoud

Naast een jaarlijkse inspectie vindt ook jaarlijks preventief onderhoud plaats. Dit onderhoud wordt volgens de richtlijnen van de fabrikant van het hulpmiddel uitgevoerd.

Inspectierapport

Na het hulpmiddel uitvoerig te hebben geïnspecteerd, ontvangt u een inspectierapport. In het rapport staan de bevindingen van de betreffende inspectie. Ook kunt u hierin het advies over de eventueel uit te voeren reparaties teruglezen.

Reparatie en vervanging

Reparaties aan het hulpmiddel of vervanging van onderdelen vallen niet onder het contract. Tijdens de jaarlijkse inspectie worden geen reparaties uitgevoerd en / of onderdelen vervangen. U dient voor reparaties en / of vervanging afzonderlijk opdracht te geven.

Met een VOTS-overeenkomst bent u volledig ontzorgd qua transfer middelen. Preventief onderhoud, jaarlijkse inspecties, het oplossen van storingen en het vervangen van slijtdelen vallen onder dit contract. Desgewenst kunnen serviceliften ter beschikking worden gesteld om de continuïteit van het zorgproces van uw organisatie te waarborgen.

Inspectie tilbanden

Jaarlijks vindt de inspectie van de tilbanden plaats. Deze inspectie is gelijktijdig met de inspectie van de liften. Alle in gebruik zijnde tilbanden worden van een uniek nummer voorzien en in een registratiesysteem opgenomen. U ontvangt van United Care vier keer per jaar managementinformatie aangaande in gebruik zijnde liften en tilbanden.

Veiligheid en technische staat

Naast de jaarlijkse inspectie van de liften en tilbanden wordt ook jaarlijks de veiligheid, de technische staat en de werking van de apparatuur inclusief toebehoren en accessoires geïnspecteerd. Een lasttest is onderdeel van deze inspectie. Eventuele reparaties en afhandelingen van storingen, inclusief montage- en materiaalkosten, vallen onder de VOTS-overeenkomst.

Inspectierapport

Na het hulpmiddel uitvoerig te hebben geïnspecteerd, ontvangt u een inspectierapport. In het rapport staan de bevindingen van de betreffende inspectie.

Technische ondersteuning


Het verlenen van technische ondersteuning is een belangrijk onderdeel van United Care. Ons support begint direct bij het afleveren en monteren van de transfer- en hulpmiddelen. Bij een storing of wanneer u vragen hebt, zijn onze medewerkers u altijd vakkundig van dienst. Wij vinden het belangrijk dat onze opdrachtgevers de producten van United Care optimaal kunnen gebruiken.

United Care beschikt over een eigen technische dienst. Zij staan bij storingen voor u klaar. Een kleine storing is vaak telefonisch te verhelpen. In alle andere gevallen zorgen ervaren en vakkundige monteurs ervoor, dat de storing binnen twee werkdagen is verholpen. Mochten de werkzaamheden meer dan twee dagen in beslag nemen, ontvangt u van ons eventueel een vervangend transfermiddel.

Personeel opleiden

Wanneer u transfermiddelen bij ons afneemt, is het mogelijk het periodiek onderhoud en jaarlijkse inspecties door ons te laten uitvoeren. U kunt er ook voor kiezen uw personeel en technische dienst door ons te laten opleiden. Zij krijgen van onze gecertificeerde medewerkers trainingen in onder andere het herkennen en verhelpen van storingen. Het voordeel van het opleiden van uw technische dienst is, dat u het onderhoud aan de transfermiddelen in eigen beheer houdt.

Tilbanden inspectie en onderhoud


De tilbanden dienen jaarlijkse gekeurd worden, conform de NEN 7506-2011: Inspectie en onderhoud van patiënten tilliften. Bij intensief gebruik wordt echter aangeraden om inspecties frequenter te laten plaats vinden.

We hebben voor u op een rij gezet welke inspectiepunten van belang zijn en hoe u de tilbanden het beste kunt onderhouden:

 

Demo aanvragen


Bij gebruik van een product wordt vaak pas duidelijk of het product aan uw wensen en dat van uw cliënt voldoet.

United Care biedt u graag de mogelijkheid om een product vrijblijvend 2 weken lang uit te proberen. Indien gewenst voorzien wij deze proefplaatsing van een demonstratie, zodat u het product goed kunt uitproberen.

Bent u na de proefperiode tevreden, dan kunt met een gerust gevoel tot aanschaf overgaan. Past het product niet bij uw situatie, dan kunt u het product vrijblijvend aan ons retourneren.

Het aanvragen van een demo product kunt u doen via ons contactformulier.

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close