Natuurlijk in beweging
-A +A

050 - 30 50 900

FieldBuddy optimaliseert efficiency servicedienst United Care

Service verlenen. Het klinkt zo gemakkelijk. Maar logistiek gezien is het een complex proces. In dit proces maakt United Care belangrijke optimalisatieslag door de implementatie van FieldBuddy. Het hele proces van melding tot oplossing en eventuele facturering verloopt voortaan via één platform. En dat heeft nogal wat voordelen voor onze klanten, voor de medewerkers van onze servicedienst en voor onze totale organisatie.

 

"Oplossing gevonden en geïmplementeerd: FieldBuddy" 

 

De uitdaging

Bij storingen of gewenst onderhoud konden onze klanten op verschillende manieren een melding doen: telefonisch, per e-mail of app of aan de balie. De betrokken binnendienstmedewerker, planner, monteurs, magazijnmeester en administrateur kregen allen werk- en materiaalbonnen digitaal toegestuurd die uitgeprint, getekend, ingescand en doorgestuurd moesten worden. Het was een inefficiënt proces met een grote kans op onnauwkeurigheden en fouten. Dat dit anders moest en anders kon, wisten we al een tijdje. De oplossing is nu gevonden en geïmplementeerd: FieldBuddy.

 

De oplossing

FieldBuddy is een innovatieve, geavanceerde planningsmodule. De tool is een toonbeeld van een Software as a Service (SaaS) oplossing. De complete communicatie tussen onze mensen binnen en buiten verloopt heel eenvoudig computer - iPad - computer. Realtime inzicht in de planningsmodule zorgt voor een optimale planning van werkbonnen bij de service monteurs. Zij ontvangen werkbonnen met probleemomschrijving, servicehistorie, contract en installatiehandleidingen automatisch op tablets. De werkbonnen worden daarna verwerkt en gefactureerd. Materiaalgebruik en tijd worden in de mobiele app bijgehouden Bovendien is er via de backend altijd inzicht in het geleverde werk via dashboards en rapportages.

 

De voordelen van FieldBuddy

Met de gebruiksvriendelijke cloud-tool FieldBuddy werken onze medewerkers efficiënter, nauwkeuriger, sneller en met minimale foutkans. Dit maakt hun werk eenvoudiger en klantvriendelijker. Onze klanten profiteren ook. Want met FieldBuddy kunnen zij te allen tijde beschikken over realtime gedetailleerde managementinformatie voor begrotingen en informatie over status van storingen. FieldBuddy stelt United Care bovendien in staat om onze totale werkwijze verder te verbeteren. Dankzij de gestructureerde database zijn er intern zijn snel en gemakkelijk analyses te maken, bijvoorbeeld van trends in storingsgevoeligheid. Op deze gesignaleerde trends kunnen wij nu in de hele keten sneller en doelgerichter anticiperen en proactief reageren.

 

Bent u benieuwd wat deze optimalisatieslag voor uw organisatie kan betekenen? Neem gerust contact met ons op, we gaan graag met u in gesprek over de mogelijkheden.